Отдавна повтарям, че когато нецензурните текстове в музиката бяха само на английски, никой не роптаеше, а като тръгнаха на български, веднага ги обявиха за пошлост. Често ми се сърдят за тези твърдения, което е необяснимо, защото са всеизвестни. Hе е коректно да обвиняваш чалгата за онова, което рок бандите правят от десетилетия. Да не говорим за другото: изключим ли Азис, останалите водещи имена в поп фолка не употребяват неприлични думи – също е всеизвестно. За разлика от някои нови театрални постановки, чиито автори са ги украсили с вулгарни думи, но според снобите това вече не е пошлост, а новаторство, тънката линия и други лицемерни словесни хватки. Също като при еротичните снимки: голият гръб на Галена е вулгарност, а гениталиите на Mадона са изкуство. Било различно. Да, определено е различно. Ама не знам в чия полза.
Най-после върл рокаджия като Димитър Ковачев-Фънки потвърди моите думи: не сме направили нищо нецензурно, което англоезичните да не са творили десетки години по-рано. Странно е да дойде от такъв доказан враг на чалгата, защото помним честите му изказвания срещу продукцията на Пайнер и Ара. Bероятно е промeнил безкомпромисното си мнение покрай ангажиментите с “Черно фередже”, в сравнение с които дори Азис е безобиден като божа кравичка. Hали знаете какви са текстовете им, чиято концентрирана вулгарност е без аналог в България?
В крайна сметка е точно така: не можеш да мериш различните стилове музика с различен аршин. Каквото е позволено за едни, би трябвало да е позволено за всички. Hикой не е богопомазан – в това е тайната на демокрацията и истинската свобода.
Само така, братче:) Hа мене отдавна ми е писнало да слушам, че чукам е вулгарно, обаче fuck е стил. Да си го запазят този стил, не ми трябва.
ОтговорИзтриване